Annons:

Sök
Man anmäler sitt försäkringsbolag:

Foto: Genrebild

Man anmäler sitt försäkringsbolag: "Orättvist behandlad"

Försäkringsbolaget vägrar att ersätta en man i Hultsfred för de skador det blev på hans bil då hans dotter kolliderade med den. Nu anmäler han händelsen till ARN och kräver en högre ersättning än vad bilen är värd ”med tanke på hur de har behandlat mig”, skriver han.

Annons:

En man bosatt i Hultsfred har anmält sitt försäkringsbolag till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Bakgrunden är att försäkringsbolaget vägrar att ersätta mannen för de skador som uppstod på hans bil när hans dotter hade lånat den och kolliderat med en annan bil.

Olyckan ska ha hänt inom tättbebyggt område på en sträcka där hastighetsgränsen är 30 kilometer i timmen.

”Ett fordon framför henne körde över ett farthinder, och hon höll ett avstånd på cirka 2 meter mellan bilarna. Då fordonet framför plötsligt stannade utan att ge några signaler, som blinkers, var det för sent för henne att reagera, och en kollision inträffade”, skriver mannen i sin anmälan till ARN.

"Har blivit orättvist behandlad"

Mannen anmälde händelsen till sitt försäkringsbolag i hopp om att han skulle få ersättning för skadorna eller bilen lagad. Men försäkringsbolaget har nekat mannen ersättning, och även nekat samtliga hans tre överklaganden.

Han kräver nu att ARN slår fast att hans fordon antingen ska lagas eller att han ska få ersättning som överstiger bilens värde.

”Jag kräver från (försäkringsbolagets namn) en ersättning som är högre än vad priset på mitt fordon ligger på, med tanke på hur de har behandlat mig som kund. Jag hade inte blivit så frustrerad om jag inte hade haft det stora försäkringspaketet plus extra, eller om jag inte trott att de hade fel. Men när jag vet att något inte stämmer och jag har rätt, och jag har gjort allt i min makt för att bevisa detta, så nekar de mig återigen”, skriver mannen, som anser att hans rättigheter inte har respekterats och att han har blivit orättvist behandlad.

Myndigheten kommer nu att pröva konsumenttvisten utifrån de uppgifter som framgår av anmälan. Om den är korrekt gjord så kommer ARN att lämna en rekommendation på hur tvisten ska lösas. En majoritet av alla berörda företag följer ARN:s rekommendationer.

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: