Annons:

Sök
  • Åbro Bryggeri presenterar ny logotyp:

    Åbro Bryggeri presenterade sin nya logotyp under torsdagen. Foto: Åbro Bryggeri

  • Åbro Bryggeri presenterar ny logotyp:

    Det småländska lejonet har förfinats och separerats från Åbro Bryggeris logotyp i den nya grafiska profilen. Foto: Åbro Bryggeri

Åbro Bryggeri presenterar ny logotyp: "Strävar efter att vara en positiv kraft"

Åbro Bryggeri presenterade ny logotyp och ny grafisk profil på torsdagen. 

”Det är viktigt för oss att vårt varumärke tydligt förmedlar vilka vi är och vad vi gör”, säger Cornelia Dunge, marknadschef på Åbro Bryggeri, i ett pressmeddelande. 

Företagets nya varumärkesidentitet är presenterad med ny logotyp, ny grafisk profil och ny hemsida. Åbro Bryggeri skriver att det har varit ett omfattande projekt i syfte att bygga ett långsiktigt starkare och tydligare varumärke för verksamhetens framtid. 

”Vi är glada över att presentera Åbro Bryggeris nya varumärkesidentitet. Det är ett omfattande arbete som utförts där syftet har varit att skapa ett manér som förmedlar vår vision och verksamhet på ett konsekvent och tydligt sätt, men som även känns hållbart för framtiden”, säger Henrik Dunge, vd på Åbro Bryggeri, i ett pressmeddelande. 

Bryggeriet vill inkludera och belysa alla sidor av verksamheten i Vimmerby. 

”Det är viktigt för oss att vårt varumärke tydligt förmedlar vilka vi är och vad vi gör. Vi strävar ständigt efter att vara en positiv kraft som med ansvar och passion förbättrar vårt bryggeri, bransch och bygd. För oss handlar det om mer än bara god dryck. Klimat och hållbarhetsfrågor har exempelvis alltid varit en central del av vår verksamhet och sedan våren 2023 är vi Sveriges första bryggeri som drivs på solenergi, något som vi är väldigt stolta över”, säger Cornelia Dunge, marknadschef på Åbro Bryggeri.

Invigning i dag

Den nya grafiska profilen är framtagen i samarbete med design- och varumärkesbyrån Identity Works. Arbetet är inspirerat av Åbro Bryggeris historia där man har återanvänt gamla grafiska manér för att skapa nya uttryck.

”Rent värdemässigt har vi tagit med oss det som funnits länge på bryggeriet, samma sak när det gäller delar av det grafiska utseendet. Färgpaletten utgår ifrån hur Åbro Bryggeri under lång tid har sett ut med dess gröna kulör, men nu har vi valt att lyfta de gröna nyanserna på olika sätt. Detta skapar en dynamisk identitet som bidrar till ett modernt uttryck”, säger Rasmus Enström på Identity Works.

Det småländska lejonet har till exempel förfinats och separerats från logotypen i den nya grafiska profilen. 

Medarbetarna invigde företagets nya varumärkesidentitet på torsdagseftermiddagen då bryggeriets vaktmästare hissade upp de nya flaggorna till trumpettonerna av Vimmerby Musikkår. 

Annons:

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagenshultsfred.se

0703787116

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

MEST KOMMENTERAT

Annons:

Annons: