Charlotte Nilsson är pressansvarig på Swedbank som erbjuder sina kunder i Hultsfred enbart bokade besök även fortsättningsvis. Bilden är ett montage. Foto: Pressbild/Lotta Madestam
Swedbank har sitt kontor i Hultsfred stängt för spontanbesök. Från och med den 28 mars 2022 måste alla besök bokas. Oavsett ärende.
Så har det varit även i Vetlanda, men nu har banken tagit ett nytt beslut om att öppna för spontana besök två dagar i veckan.
Något sådant besked har dock inte Charlotte Nilsson att lämna vad det gäller Hultsfred.
”Vi vill finnas där för våra kunder och vi tror på vikten av det personliga mötet för alla typer av frågor, stora som små. Därför har vi ett kontor i Hultsfred och vi ser fram emot att fortsätta välkomna kunder till vårt kontor för bokade besök”, svarar hon i ett mail till Dagens Hultsfred.
Så inga förändringar i Hultsfred, likt de i Vetlanda?
”I dagsläget finns det inga planer på att ändra öppettiderna för kontoret, men vi utvärderar kontinuerligt vår verksamhet.”
Vad är skillnaden på Hultsfred och Vetlanda där ni kommer erbjuda två dagar öppet/veckan?
”Jag vill börja med att understryka att kontoret är öppet. Vi finns på plats fysiskt varje vecka för att ta emot privat- och företagskunder. Våra kunder som vill besöka oss i Hultsfred kan ringa oss för att boka in sina möten.
Förstår att ändringen i Vetlanda kommer till efter påtryckningar från kunderna. Har det inte varit samma påtryckning i Hultsfred?
”Vi får liknande synpunkter från kunder i Hultsfred, men också många som tycker att det är bekvämt att slippa köa och få hjälp med sitt ärende av en personal som har kunnat sätta sig in i frågan.”
Vore det inte konkurrenskraftigt att börja ha öppet igen med tanke på att det finns två fristående Sparbanker i kommunen?
”Vi vet att det finns hög konkurrens och vi arbetar hårt för att våra kunder ska få den hjälp som de behöver.”