Annons:

Sök

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt
Nytt namn för LRF Konsult: ”Lätt att komma ihåg

Ida Nylén visar stolt upp LRF Konsults nya namn Ludvig & Co som träder i kraft i mars. Foto: Ossian Mathiasson

Nytt namn för LRF Konsult: ”Lätt att komma ihåg"

LRF Konsult, med kontor i både Vimmerby och Västervik, skriver ett nytt kapitel och byter namn till Ludvig & Co i mars. 
– Vi kan nå ut till en ännu större kundgrupp med ett nytt namn, säger Ida Nylén, kontorschef i Vimmerby. 

Annons:

Under 2018 fick LRF Konsult en ny ägarmodell och tog ut en riktning med att bli en ännu mer värdeskapande aktör för sina kunder. 

Nu passar företaget, som har 1 300 medarbetare och drygt 70 000 kunder på 130 kontor i Sverige, på att byta namn till Ludvig & Co. 

– Det har varit ett gediget jobb med att ta fram det nya namnet, säger Ida Nylén, kontorschef i Vimmerby.

"Ska bli vassare rådgivare"

Det nya namnet grundar sig i företagets historia och har kopplingar till grundaren och agronomen Ludvig Nannesson. 

– Det är därifrån som vi tar med oss vårt arv och ”& Co” ska motsvara alla medarbetare som tar hans arv vidare, säger Ida Nylén och fortsätter: 

– Vi ska få fokus på att vi är stolta med tanke på vad han har gjort och det arbete som vi har med oss. Vi ska fortsätta att jobba inom alla tjänsteområden som vi har och vi vill växa oss ännu starkare inom de gröna näringarna. Vi ska bli vassare rådgivare och kunna hjälpa företagen ännu mer. Sedan kan det hända att vi börjar jobba inom nya områden. 

"Får med oss arvet"

Konsultbolaget har för avsikt att växa ytterligare inom sina kärnområden och skapa värde för fler kundgrupper, både i Sverige och utomlands. 

– Vi tänker att vi inte bara ska finnas i Sverige, nu ska vi ut på den nordiska marknaden i alla fall. Det är planen så vi vidgar vyerna. 

Hur ser du på det nya namnet?

– Det känns verkligen kanon på flera olika sätt. Vi får med oss arvet och kan grunda det i vår historia samtidigt som det är lätt att komma ihåg, säger Nylén. 

Tillkännagavs i Stockholm

När namnbytet sker den 10 mars presenteras en ny logotyp, grafisk profil och skyltarna byts ut på alla kontor under våren. 

– Jag ser positivt på namnbytet och tror att vi får jobba för att man ska känna till oss och att vi kontaktar alla våra befintliga kunder. 

Kommer kunderna lägga märke till några förändringar utöver namnbytet?

– Nej, inte direkt. Vi ska bygga varumärket med något som vi är stolta över och som kunderna är stolta över. Vi kommer fortsätta utveckla företaget och vill ha så mycket tjänster som möjligt så kunderna kan få hjälp med det de behöver. 

I tisdags träffades alla kontorschefer på Wasateatern i Stockholm för att ta del av det nya namnet.  

– Jag själv hade ingen aning om vad det skulle bli för namn så det var en mäktig upplevelse. I torsdags hade vi releasefest med personalen i Vimmerby med guldgardiner, ballonger och drack bubbel. Det var trevligt. Vi ska göra något skoj med kunderna när namnbytet sker. 

Annons:

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagenshultsfred.se

0703787116

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: