Annons:

Sök

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt
Mässa gav Målillaföretag flera nya kunder –

New Generation från Målilla medverkar med framgång på Formex där man fått klart med flera nya kunder och har knutit många viktiga kontakter för framtiden. På bilden två av delägarna, Melker Johansson och Albin Bågenhammar. Foto: Privat

Mässa gav Målillaföretag flera nya kunder – "Nyckeln till utveckling"

Målillaföretaget New Generation medverkar på Formex, där man redan halvvägs in i mässan hade klart med flera nya kunder.
– Jag tror det är en väldigt stor nyckel till att vi kan utvecklas och hitta de riktigt stora kunderna, säger vd Melker Johansson.

Annons:

Det är första gången företaget New Generation medverkar med monter på Formex i Älvsjö, där man ställer ut alla sina olika produkter i syfte att knyta värdefulla kontakter med återförsäljare från hela landet.

– Det är mycket spännande, det här var vårt nästa steg för att utvecklas, att vi skulle vara med här och synas. Här träffar man ju alla återförsäljare, i synnerhet många butiker, och kan diskutera vidare kring nya produkter och hitta nya samarbeten, säger Melker Johansson.

Hur har företaget och era produkter tagits emot på mässan?

– Det har varit väldigt positivt, vi har haft väldigt mycket folk som vi kunnat visa att det är svensk ek och svensk produktion. Och att man även kan scanna produkten och se vilket produktionsnummer det har. Det är vi nog helt ensamma om på hela mässan, så det är häftigt för oss och blir en cool grej när mottagaren förstår det. 

"Väldigt givande" 

Mässan inleddes i tisdags och avslutades på fredagen. Redan halvvägs in hade man inte bara knutit värdefulla kontakter, utan företaget har också klart med flera nya kunder som man kommit överens med.

– Det har varit väldigt givande. Mycket är att man hörs vidare sedan, för att kanske diskutera lite större affärer och samarbeten framåt. Vi har ju inte varit här tidigare, men det känns som att inköparna vill gå runt och se mycket. Det är ju lite tuffare tider också, så de är kanske lite avvaktande och vill fundera innan man bestämmer sig. Men några nya kunder har vi gjort klart med. 

Vad kan medverkan på Formex komma att innebära för företaget?

– Jag tror det är en väldigt stor nyckel till att vi kan utvecklas och hitta de riktigt stora kunderna. Det märker man att kontakterna och inköparna finns här, så det kan nog generera stora grejer framöver. Sedan om det blir efter den här mässan, eller efter höstens får vi se. Jag tror det är långsiktigt att vara här, så man får en kontinuitet.

Tre delägare numera 

I oktober började Melker Johansson driva företaget tillsammans med Albin Bågenhammar från Virserum och Erik Axetun från Kalmar, samtidigt som allt flyttades över till det nystartade aktiebolaget New Generation Sverige.

Hur har företaget utvecklats sedan dess?

– Det är en helt annan energi och fart, definitivt. Albin och Erik är duktiga säljare så de tar ansvar för den biten och jag kan ta de praktiska och logistiska delarna, med tillverkning och så. Målet med i alla fall första halvåret är att jag ska jobba nästan uteslutande med att titta över hur vi kan effektivisera produktionen, medan Albin och Erik ska jobba mer med återkoppling och försäljning. Det är lite mer uppdelade roller, det är skönt.

Annons:

Lotta Madestam

lotta.madestam@dagenshultsfred.se

073 848 65 05

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: