Annons:

Sök

Ett lokalt musiksamarbete mellan Dj Edward och Lifvens har resulterat i en ny upphottad version av Lifvens gamla klassiker Mjölkebil. Foto: Privat

"Mjölkebil" har fått ny upphottad version – då blir det premiär

Klassikern Mjölkebil har fått en ny upphottad version tack vare ett lokalt samarbete mellan Lifvens och Dj Edward.
– Både utmanande och ett privilegium, säger Arvid Johansson.

På fredag är det premiär för Lifvens nya krogshow på Hotell Hulingen i Hultsfred. Det är slutsålt, med undantag av att det kan finnas några ströplatser kvar första kvällen.

– Det är jätteroligt, och lite märkligt att det inte stannar av. Det är inte så lätt att få ut folk på lokal, men vi har i det närmaste fullt. Det är helt otroligt egentligen vilken trogen publik vi har, säger Patric Engqvist, en av sju personer på scen där Tony Frost gästar på gitarr.

Presentera en remix

Krogshowen, som består av både musik och humor signerad bland annat Kenneth "Kenna" Rosén, ges fyra kvällar 19-20 januari samt 2-3 februari.

I samband med tredje kvällen kommer en remix på Lifvens gamla klassiker ”Mjölkebil” att släppas. Det utlovas en ny upphottad version genom ett lokalt samarbete med Arvid Johansson från Målilla, alias DJ Edward.

– Mjölkebil har ju fått lite av kultstatus runt om i Sverige. Det känns lite som att nu är vi gamla och har spelat i 30 år, att skapa en ny och lite ”hårdare” version gör ju att låten kan få ytterligare spin uppåt. I den nya genren av musik med så kallat EPA-dunk hittar man ju många intressanta versioner av tidigare klassiker, säger Patric Engqvist.

”Utmanande och ett privilegium”

DJ Edward, som gjort ett antal egna remixer som släppts på Sound Cloud och ett par helt egna låtar på Spotify, kommer vara på plats när den spela för första gången. Följt av att den kommer ligga på alla plattformar som finns.

Så här säger Arvid Johansson om samarbetet:

– Riktigt roligt att samarbeta med Lifvens för att skapa en ny version av en redan etablerad klassiker som Mjölkebil. Deras live-version på Spotify har idag 9,6 miljoner lyssningar så det är både lite utmanande och ett privilegium att ta sig an en sådan låt.

Målet är att skapa en lite tyngre version som både kan bli en hit på dansgolvet och attrahera fler DJ:s att spela på olika discon. 

– Men vi tittar ju också såklart på den del där bra remixer körs i bilar med riktigt bra ljudanläggningar, säger Arvid Johansson.

Annons:

Lotta Madestam

lotta.madestam@dagenshultsfred.se

073 848 65 05

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: