Annons:

Sök

Annons:

Invånare utan både tv och internet – här är Telias svar på varför

Skärmdumpar från Facebook där invånarna skriver om att internet inte fungerat som det ska sedan i fredags.

Invånare utan både tv och internet – här är Telias svar på varför

Invånare i Silverdalen och Lönneberga har saknat internet till och från ända sedan i fredags kväll. Enligt Telia har de tekniska problem efter ett strömavbrott i förra veckan.
– Tekniker är på väg, säger presschef Irene Krohn.

Annons:

I fredags kväll slutade internet fungera och det blev svart i tv-rutan hos invånarna i Silverdalen och Lönneberga med omnejd.

– Det gick igång igen sent på söndagskvällen men stängdes av igen i går. Vi kunde se cancergalan på kvällen, sedan dog allt igen och idag har det kommit och gått om vartannat. Så vi har suttit utan tv och internet i stort sett sedan i fredags. Rätt som det är bara bryts det, det är bedrövligt, säger en Teliakund som kontaktat Dagens Hultsfred.

"Är ren och skär lögn"

Enligt Telia har sammanlagt ett 100-tal kunder varit drabbade, men att det på tisdagen bara rörde sig om två som fortfarande ska sakna internet.

– Det stämmer inte, det är ren och skär lögn det är många, många fler. Det är löjeväckande, jag vet inte vad de håller på med. Telia borde ha någon stationerad vid den där kuren i och med att problemet kommer och går hela tiden, säger Silverdalsbon.

Missnöjet märks även på sociala medier, där den dåliga servicen, låg ersättning i form av 58 kronor för tre dygn och osäkerheten kring när felet ska vara åtgärdat lyfts fram. Svaren tycks variera.

”Förstår inte hur det kan funka i tre timmar och sedan gå ner igen”, undrar någon.

"En missad arbetsdag kostar betydligt mer än 20 kr, hur tänker de??", skriver en annan.

Fått problem att starta om

Presschef Irene Krohn ger svar på vad som är fel.

– Det här beror på att Eon hade ett strömavbrott i förra veckan, som påverkade våra tjänster. Strömmen har kommit tillbaka och all vår tekniska utrustning har gått upp förutom en så kallad switch som vi tyvärr fått problem att starta om.

Går det att säga något om när felet ska vara åtgärdat?

– Vi har tekniker som antingen har varit ute eller är på väg ut, så fort den kommer upp kommer det fungera också för resterande kunder.

Vad har ni fått för reaktioner på det inträffade?

– Jag kan faktiskt inte svara på om vi har fått några särskilda reaktioner, säger Irene Krohn. När det är ett strömbortfall har vi reservkraft som klarar ett antal timmar, men sedan går våra tjänster naturligtvis ner eftersom vi är beroende av ström.

Annons:

Lotta Madestam

lotta.madestam@dagenshultsfred.se

073 848 65 05

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: