Annons:

Sök
Företagaren:

"Rexsvarven har legat på samma adress i 40 år", säger Inge Hyckenberg sedan ett brådskande paket skickats tillbaka med motiveringen "ofullständig adress". Foto: Lotta Madestam

Företagaren: "Brådskande paket skickades tillbaka" – Postnord svarar på kritiken

Rexsvarven i Hultsfred var i snabbt behov av reservdelar för att kunna laga en maskin åt en lokal företagskund. Istället för leverans fick ägaren Inge Hyckenberg beskedet ”adressaten okänd”.
– Vi försenas en vecka i och med att paketet skickats tillbaka, säger han.

Rexvarven har varit på adressen Nytorpsvägen i Hultsfred i sammanlagt 40 år. Trots det blev företaget utan det paket med reservdelar som beställts från Stockholm.

– Vi hade beställt reservdelar som det är bråttom med för att vi ska kunna reparera en trasig maskin åt en företagskund här i Hultsfred. Men Postnord skickade tillbaka paketet till leverantören med beskedet ”adressaten okänd”.

– Det har blivit så nonchalant i vårt samhälle, det här är inte bra för Hultsfredsborna. Det är inte meningen att man ska tycka synd om oss, men det kanske är fler som blir drabbade av dålig service. Det är företag och människor som blir drabbade i både andra och tredje hand, säger Inge Hyckenberg.

Nu blir leveransen en vecka försenad.

– Det är ju märkligt att de inte vet var Rexsvarven ligger på Nytorpsvägen när det kommer post till oss varje eller varannan dag.

Hur påverkar det här?

– Det påverkar vår kund som blir drabbad på så sätt att de står och väntar på att kunna köra i den maskinen som vi väntar på reservdelar till, säger Inge Hyckenberg.

Joanna Kilveus är produktionschef på Postnord i Vimmerby och har en förklaring sedan hon undersökt kollinumret:

– Det var som jag trodde, det finns en naturlig förklaring till det. Det är så enkelt som att adressen var ofullständig eftersom gatunumret saknas.

Är det en regel ni har att inte dela ut paket om adressen inte är fullständig?

– Nej, så är det inte, men i det här fallet var det så att det var svårt för chauffören att leverera på korrekt sätt, så det är inget fel begånget från den sidan utan leverantören har gjort en ofullständig adresslapp helt enkelt.

Då hjälper det inte att företagsnamnet står på en stor skylt och på postlådan?

– Nej, inte i det här enskilda fallet. Adressen måste vara fullständig, säger Joanna Kilveus.

Annons:

Lotta Madestam

lotta.madestam@dagenshultsfred.se

073 848 65 05

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

MEST KOMMENTERAT

Annons:

Annons: